Klasy 3a i 3b w Loretto

011.IMG_20180925_123646191_HDR (1024x768)

Relacja Julii Fabiańskiej z klasy 3b  z wyjazdu do Loretto.

Dnia 25.09.2018 wybraliśmy się wspólnie z klasą 3 A do Sanktuarium Matki Bożej Loretańskiej do polskiego Loretto. Miejsce to nawiązuje bezpośrednio do Sanktuarium Świętego Domku Matki Bożej w miejscowości Loreto koło Ankony we Włoszech. W autokarze śpiewaliśmy pieśni kościelne i modliliśmy się. Jechaliśmy do wyjątkowego miejsca dla wszystkich pielgrzymów.

Po przyjeździe i powitaniu przez siostry Loretanki poszliśmy do jadalni zjeść drugie śniadanie i wypić herbatę. Następnie była modlitwa w kaplicy, poświęcenie i rozdanie różańców. To był dla nas uczniów wyjątkowo uroczysty moment naszej wyprawy. Ojciec Jerzy Sercanin ciekawie nam opowiadał historię Sanktuarium. Potem mogliśmy iść do sklepiku kupić pamiątki. Ja kupiłam pięknego aniołka i łańcuszek z medalikiem. Ojciec Jerzy poświęcił zakupione  pamiątki i poszliśmy zwiedzać okolicę Sanktuarium. Zobaczyliśmy Grotę Matki Bożej Niepokalanej z Lourdes, szliśmy ścieżkami różańcowymi położonymi w lesie. Była też drewniana kapliczka, na miejscu której była kiedyś kaplica, w której często msze św. odprawiał bł. ks. Ignacy Kłopotowski. Byliśmy nad rzeką Liwiec, widziałam dzikie borówki, wrzosy i liście poziomek. Leśną drogą wróciliśmy do jadalni na obiad. Ze smakiem zjadłam zupę pomidorową i pieczoną kiełbasę. Po obiedzie mieliśmy chwilę na zabawę na dworze.

W drodze powrotnej do Warszawy koronkę do Miłosierdzia Bożego odmówiliśmy na poświęconych różańcach.  Był konkurs piosenki.

Bardzo radośni wróciliśmy do Warszawy. Wycieczka bardzo mi się podobała.