Wycieczka integracyjna klasy 4b

01.20170927_135937 (1024x768)

27 września, w środę klasa 4b wyjechała na dwudniową wycieczkę integracyjną do Kazimierza Dolnego nad Wisłę, Wąwolnicy oraz Puław. Bazą noclegową był dla nas Dom Pielgrzyma w Wąwolnicy przy Sanktuarium Matki Bożej Kębelskiej.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy słynny nadwiślański Kazimierz Dolny. Turystyczną przygodę zaczęliśmy od Wzgórza Zamkowego przy zamku wybudowanym za czasów ostatniego króla z dynastii Piastów, Kazimierza Wielkiego. Następnie podziwialiśmy panoramę miasteczka i okolic z Góry Trzech Krzyży, gdzie miejscowa przewodnik opowiadała nam o historii regionu, dziejach Kazimierza Dolnego, a w szczególności zamku i baszty. W ramach spaceru po mieście zwiedziliśmy Kościół parafialny Fary, zakupiliśmy przysmak kazimierzowski, czyli słynnego koguta oraz przechadzaliśmy się bulwarem nadwiślanym. Na koniec odbyliśmy ponad godzinny rejs statkiem po najdłuższej rzece Polski, Wiśle, zachwycając się jej ogromem, siłą i rozległością.

Mimo tak intensywnego dnia, uczniowie w doskonałych humorach przystąpili po obiadokolacji do zabaw integracyjnych. Dzieci wykonywały różne zadania ruchowe, ale także pamięciowe podczas których udowadniały swoje zgranie oraz znajomość.

Drugiego dnia, w czwartek 28 września, rozpoczęliśmy od zwiedzania sanktuarium w Wąwolnicy, po czym wyruszyliśmy do Puław. Na miejscu odbyliśmy lekcję przyrodniczo-historyczną po zespole ogrodowo-pałacowym książąt Czartoryskich, gdzie obecnie mieści się wiele instytucji pożytku publicznego tj. instytuty naukowe, biblioteka miejska czy filie oddziałów urzędniczych. W parku książąt Czartoryskich podziwialiśmy stare drzewa liściaste, pawie, które rozkładały swoje pióra oraz próbowaliśmy jadalnych owoców dziko rosnących drzewek. W drodze powrotnej w autokarze uczniowie odmawiali różaniec w intencji społeczności szkolnej oraz umilali sobie czas oglądając filmy przedstawiające historyjki z dziejów chrześcijaństwa. W radosnej atmosferze powróciliśmy do Warszawy o godzinie 16:30 życząc sobie równie udanej, pod koniec roku szkolnego, zielonej szkoły.