Wycieczka klasy 7a i 7b do Łazienek Królewskich

IMG_2735 (1024x768)

W czwartek 4.10.2018 z dwoma klasami siódmymi wybraliśmy się na wycieczkę do Łazienek Królewskich. W czasie pierwszej lekcji zwartą, wesołą grupą wsiedliśmy do autobusu i pojechaliśmy na wytyczone miejsce. Na samym początku podzieliliśmy się na dwie grupy i cierpliwie oczekiwaliśmy na panią przewodnik. Naszą opiekunką turystyczną była pani Magda. Opowiadała nam o nazwie miejsca w którym się obecnie znajdowaliśmy i o władcy, który spędzał tutaj swój wolny czas. Po krótkim zapoznaniu się z historią tego miejsca skierowaliśmy się w kierunku Pałacu na wodzie/wyspie. Zwartą grupą weszliśmy schodami na pierwsze piętro, aby zwiedzić pięknie ozdobiony przedpokój. Znajdowały się w nim obrazy, złote wykończenia drzwi i okien. Z przedpokoju weszliśmy do małej galerii, w której znowu zostaliśmy podzieleni na 4 zespoły. Pani przygotowała dla każdej z grup kartki i kolorowe kredki. Naszym zadaniem było napisać swoje skojarzenia do słowa ,,podróż’. W czasie prezentacji padły takie słowa jak : hotel, samolot, bagaż, rodzina, plaża. Po krótkiej prezentacji wszystkich grup nasza opiekunka opowiadała nam o podróżach w XVIII wieku. Mieliśmy również okazję zobaczyć pokoje takie jak: łaźnia, przedsionek, gabinet królewski oraz sypialnie.

Drugą częścią wycieczki był spacer po Łazienkach Królewskich z naszą nauczycielką od przyrody p.Teresą Czarowską. Pani wręczyła nam mapę z planem łazienek na której zaznaczaliśmy odwiedzane przez nas miejsca. Nie obyło się także barwnych opowieści o roślinności, drzewach i kwiatach znajdujących się na terenie parku. Dowiedzieliśmy się, że w Łazienkach Królewskich rosną niesamowite gatunki drzew : dąb szypułkowy, jodła pospolita, kasztanowiec. Podczas spaceru nie da się nie zauważyć skaczących po drzewach rudych wiewiórek.

Po udanym spacerze pośpiesznym krokiem ruszyliśmy w stronę przystanku autobusowego nr 166 gdzie wyruszyliśmy w drogę powrotną do naszej szkoły. Głodni, troszkę zmęczeni, ale naładowani wiedzą udaliśmy się na pyszny obiad. Oczywiście obiad nie był ostatnim zajęciem, gdyż załapaliśmy się jeszcze na dwie ostatnie lekcje.

Dzisiejszy dzień dostarczył każdemu z nas wiele przeżyć i doznań z otaczającą nas przyrodą. Dzięki wycieczkom szkolnym, my uczniowie mamy możliwość poznania historycznych, kulturalnych i przyrodniczych właściwości naszego miasta.