Zielona szkoła klas siódmych

01.DSC_0432 (1024x685)

W niedzielę, 3 czerwca 2018 roku klasy siódme, pod opieką swoich wychowawczyń: s. Edyty i p. Joanny Człapskiej oraz s. Leonardy, p. Anny Przybylskiej i p. Piotra Mrozińskiego, rozpoczęły swoją zieloną szkołę. W związku z tym, że była to niedziela zaczęliśmy od wspólnej Mszy Świętej w szkolnej kaplicy, po której wyruszyliśmy w drogę na południe Polski do Jeleniej Góry – Cieplic. Mieszkaliśmy w Prawosławnym Domu Opieki św. Stefana.

Już pierwszego dnia po rozlokowaniu się w pokojach i pysznej obiadokolacji mogliśmy korzystać z dobrodziejstw ośrodka, czyli boisk i świeżego powietrza. Graliśmy w piłkę nożną, w siatkówkę, zbijaka, ringo…

W poniedziałek wybraliśmy się na wycieczkę do Karkonoskiego Parku Narodowego. Pani Justyna – przewodnik sudecki poprowadziła nas do zamku Chojniki i do wodospadu Kamieńczyk. W drodze na zamek przeżyliśmy przejście przez Zbójeckie Skały, w których musieliśmy przeciskać się przez ciemną i wąską szczelinę, na końcu której trzeba było jeszcze wspiąć się do góry. Po dotarciu na zamek wysłuchaliśmy opowieści o historii zamku oraz związanych z nim legend. Z zamkowej wieży mogliśmy podziwiać panoramę Karkonoszy, niestety był to bardzo pochmurny dzień i wiele szczytów było spowitych chmurami. Z zamku udaliśmy się do Szklarskiej Poręby do wodospadu Kamieńczyk a potem wróciliśmy do Cieplic. Popołudnie i wieczór spędziliśmy na dworze, grając w różne gry zespołowe.

Kolejny dzień był dniem wyjazdu do Pragi. W Pradze spędziliśmy dwa dni, nocując w Hotelu Juno. Był to bardzo intensywny czas, bo chcieliśmy jak najwięcej zobaczyć. A co się udało?

Zwiedzanie zaczęliśmy od Vyszehradu: punkty widokowe, kościół św. Piotra i Pawła, Muzeum Miniatur. Potem, przez Stare Miasto, doszliśmy do  Mostu Karola. Zwiedziliśmy też Hrad, czyli katedrę, stary pałac królewski, bazylikę św. Jerzego i Złotą Uliczkę. Byliśmy w kościele Najświętszej Marii Panny Zwycięskiej, w którym znajduje się Prażske Jezulatko. Stamtąd udaliśmy się do dolnej stacji kolejki na Petrzin, którą to wjechaliśmy na górę i przechodząc przez Ogród Różany dotarliśmy do labiryntu luster. Śmiechu było co niemiara… Nasza Pani Przewodnik bardzo ciekawie opowiadała nam o miejscach, które oglądaliśmy. Tak nam minęły dwa dni w stolicy Czech. To był bardzo ciekawy, choć też wyczerpujący i intensywny czas. W środę wieczorem zmęczeni wróciliśmy do Cieplic, by w czwartek znowu udać się do Republiki Czeskiej.

Kolejny dzień spędzony w Czechach upłynął nam na zwiedzaniu Skalnego Miasta. Wielu z nas miejsce to zachwyciło… Formy skalne, które tutaj się znajdują pozwalały na uruchomienie wyobraźni, „widzieliśmy” rodzinę słoni, dzbanek, organy, głowę lwicy i wiele, wiele innych ciekawie ukształtowanych skał. W drodze powrotnej ze Skalnego Miasta zatrzymaliśmy się w  Krzeszowie, gdzie znajduje się Europejska Perła Baroku – Sanktuarium Matki Bożej Łaskawej oraz Kościół bracki pw. św. Józefa i Mauzoleum Piastów Śląskich. Po tej uczcie duchowej wróciliśmy do Cieplic i ten imponujący w różnego rodzaju wrażenia dzień zakończyliśmy biesiadowanie przy ognisku.

I nastał dzień powrotu… W piątek rano, po śniadaniu pożegnaliśmy się z gospodarzami cieplickiego domu i wyruszyliśmy w kierunku Warszawy. Po drodze zatrzymaliśmy się na Jasnej Górze, gdzie uczestniczyliśmy we Mszy Świętej.

To był dobry czas i bardzo fajna, udana zielona szkoła… Dziękujemy!